Bushido Kids Školica sporta više od deset godina svojim kreativnim i zabavnim sportskim sadržajem nastoji da kod dece stvori potrebu za
bavljenjem fizičkom aktivnošću kao i da podstakne ljubav prema sportu.
Program školice je osmišljen i izveden od strane stručnog kadra sa
Fakulteta sporta i fizičke aktivnosti i obuhvata osnovni program (za
uzrast od 1.5 do 10 godina) kao i obuku plivanja (za uzrast od 3 do 14
godina).
Pored sportskih, školica nudi i dodatne aktivnosti kao što su
zimski i letnji kampovi, obuka vožnje rolera, celodnevni izleti, odlazak u
pozorište i bioskop i mnoge druge aktivnosti.
Cilj Školice Sporta
Školica ima za cilj da kod dece stvori osnovu za dobro zdravlje, pravilan psiho-socijalni rast i razvoj, korisne navike, znanja, veštine i dobre radne
sposobnosti, ali ne kao cilj sam po sebi, već u funkciji stvaranja
pozitivnog stava o potrebi za vežbanjem kao paradigme načina života.
Kada usmeriti dete na određeni sport?
Postoje različiti periodi u rastu i razvoju deteta.
Takozvani senzitivni
period predstavlja period kada je jedino moguće uticati na razvoj
koordinacije i pojedinih motoričkih sposobnosti.
Sa pedagoškog aspekta,
posebno je značajno to što se senzitivni periodi u razvoju javljaju kao
posebne pogodnosti za aktivni uticaj na razvoj, a to je upravo između
treće i desete godine.
Najčešća greška roditelja je rano usmeravanje dece
na određeni sport, jer u tom slučaju dete nema priliku da dobije dobru
motoričku bazu bez koje u periodu svoje sportske zrelosti ne može da
dostigne svoj maksimum.
Tako je za ovaj uzrast važno da deca, kroz igru i zabavu, steknu dobru motoričku osnovu kao i da se upoznaju
sa bazičnim sportovima (atletika, gimnastika, plivanje) kao i osnovama
svih sportova s loptom.
Upravo će ovakva baza detetu omogućiti da, uz pomoć trenera, prepozna svoja interesovanja, talenat i afinitet ka
određenom sportu na koji se dalje, uz podršku roditelja, može usmeriti.
Karakteristike motoričkog razvoja
Za motorički razvoj od najranijeg perioda, u toku prve, druge i treće
godine, načelno se može reći da se osnovne promene ostvaruju u uspostavljanju kontrole doživljaja, a zatim i aktivnom razvoju
karakteristika kretanja.
Od treće do šeste godine (predškolski period) brzo se razvijaju karakteristike kretanja i to se ogleda kroz razvoj koordinacije i uspostavljanje viših ciljeva kretanja.
Period od sedme do jedanaeste godine, karakterističan je kao period u kojem je moguće
posebno korisno podsticati razvoj kretanja, harmonizaciju u celini i manifestacije motorne aktivnosti.
Razvoj koordinacije kod dece
Temeljne aktivnosti za razvijanje koordinacije jesu upravo:
Različite igre ( jednostavne elementarne igre)
Vežbe s loptom (npr. manipulacije s loptom u mestu)
Primena elementarnih oblika kretanja (kotrljanja, puzanja, poligoni)
Osnovni ciljevi elementarnih igara su:
Pravilan psihofizički razvoj
Razvoj spretnosti i okretnosti, mirnoća, disciplinovanost pokreta, gipkost tela, sigurnost, lepota i preciznost pokreta, koordinacija celog tela.
Razvijanje brzine mišljenja i logičkog rasuđivanja.
Ostvarenje cilja traži upornost, čvrstinu volje, odlučnost, smelost, maštu, stvaralaštvo.
Emocionalno ispoljavanje u elementarnim igrama preko nadigravanja otkriva karakter učesnika.
Razvoj sposobnosti samosavlađivanja.
Određene elementarne igre podučavaju decu savlađivanju složenih napora, razvijanju ličnih sklonosti i lakšem podnošenju mogućeg neuspeha.
Takve igre pozitivno deluju i na razvoj karaktera.
U elementarnim igrama lične sposobnosti se svesno ili nesvesno porede sa sposobnostima drugih učesnika i na taj način se stvara sopstveni kriterijum.
Roditelji se često plaše kako će se njihovo dete prilagoditi, hoće li biti
uspešno, da li će ga druga deca prihvatiti.
Zabrinutost roditelja u
izvesnoj meri je opravdana i razumljiva s obzirom na to da
prilagođavanje deteta utiče na njegov osećaj zadovoljstva, motivaciju za dalji rad, kao i na stav prema fizičkom vežbanju i sportu.
Upravo iz tih razloga u školici sporta ’’Bushido Kids“, naročito u radu
sa mlađim uzrasnim kategorijama sve sportske aktivnosti prezentovane
su kroz igru i prilagođene uzrastu i sposobnostima dece.
Roditelji treba da na što bolji način pripreme dete za uključivanje u grupni rad školice.